Harembroeken

on

Voor  mijn oudste dochter heb ik laatst een harembroek meegenomen van de Kringloop. Dat was een gokje, maar gelukkig vond ze hem leuk. Zo leuk zelfs dat ze er nog wel eentje wilde. En haar kleine zusje ook. ‘Mama, maak je dan voor ons dezelfde?’ Dat laat ik me natuurlijk geen twee keer vragen…

Daarna begon de uitdaging om uit te zoeken hoe zo’n harembroek nou precies in elkaar zit. Daar geeft Google altijd uitkomst. Ik vond de blog van Studio in de Haak. Die heeft me goed op weg geholpen. Uiteindelijk heb ik zelf een patroon gemaakt. De oudste heeft de lapjes uitgezocht. Lekker vrolijk.

Na wat vernuftig rekenwerk, waarbij ik mijn wiskunde flink moest ophalen (hoe bereken je de zijden van een driehoek???? Ik weet dat dat kan…) wist ik hoe lang de zijden van de vierkante lap moesten zijn. En kon ik de boorden voor de enkels en de taille er aan zetten. Alleen het rekenwerk hield toch wat te wensen over… De boorden voor de enkels van Jenthe’s broek waren te strak en moesten echt wijder, dus die heb ik twee keer gedaan.

Moet zeggen dat ik echt trots ben op het resultaat. Te meer omdat de meiden de broeken heel graag dragen. Dat is misschien nog wel het grootste compliment :).

Voor Jenthe heb ik er ook, gewoon omdat het kon, nog een hemdje er bij gemaakt, de bandjes zijn van hetzelfde stofje. Dit is een gratis patroon van De Dromenfabriek.

Geef een reactie

