Samen jurkje naaien

on

We doen ieder jaar met onze kinderen een op een iets leuks. Drie uitjes voor mij, drie voor mijn man. Mijn oudste dochter wilde samen met mij een jurk naaien. Dus toen zij een keer vrij was en de anderen niet zijn we samen naar de stoffenwinkel gegaan (natuurlijk hebben we ook lekker geteut en ergens koffie gedronken). Zij heeft de lapjes uitgezocht. Het patroon hebben we samen gekozen.

Dit patroon was het uitgangspunt. Voor mijn dochter moest ik hem eerst nog kleine maken en ik heb er zelf een kraagje aan getekend (die is niet volmaakt, maar goed genoeg, ik was al helemaal trots dat ik dat nog kon…).

IMG_5780

Ze heeft zelf een goed aandeel geleverd in het spelden, knippen en naaien. Alleen de rok helemaal omzomen (het is een hele cirkelrok) vroeg echt een beetje teveel van haar spanningsboog.
Maar het resultaat mag er zijn en wordt met veel plezier gedragen.

IMG_5783

Één reactie Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

