Van broek naar rok

on

Onze jongste heeft verschillende ‘kledingleveranciers’: haar zus en twee oudere nichtjes. Genoeg kleren om te kiezen. Aangezien haar zus 6 jaar ouder is, kom ik nog wel eens iets tegen waarvan ik denk: vond ik dat echt leuk? In dit geval deze vrolijke broek:

rokjeJ1Een broek met wijde, uitlopen pijpen en roezeltjes onderaan die over de schoenen moeten vallen. Leuk, 6 jaar geleden, maar niet echt het modebeeld van nu. Wat te doen? Ik ben niet zo van kleren weggooien en houd van overzichtelijke projectjes. Dus: afknippen? Maar madammeke houdt meer van rokjes dan van korte broeken. Dus: ik maak er een rokje van.

Zo gezegd, zo gedaan. Eerst de roezeltjes eraf getornt. Daarna de pijpen eraf geknipt en open getornt. Aan de voorkant een driehoekje ertussen (gespiekt op deze site), aan de achterkant moest ik een kunstgreep uitvoeren, daar heb ik de pijpen min of meer over elkaar heen vast genaaid. Als laatste heb ik de roezeltjes van de pijpen aan elkaar gemaakt en onderaan het rokje vast gezet.

rokjeJ2

Het resultaat: een supervrolijk zomerrokje.rokjeJ4

En ik had de smaak te pakken. Dus van een van de pijpen heb ik een rokje en een haarband voor haar pop gemaakt.

rokjeJ5

M’n meisje was helemaal in haar nopjes met haar nieuwe rokje. Nu alleen nog wachten tot het weer mooi genoeg wordt om hem te dragen!

rokjeJ6 rokjeJ8

Geef een reactie

